Op naar de hoofdstad

1 augustus 2022 - Steinsåsen, Noorwegen

Het is tijd om onze spullen te pakken, we gaan weer verder. We kunnen pas om 17 uur in het volgende appartement dus besluiten we toch maar om eerst naar Oslo te rijden. De tocht van 2.5 uur verloopt redelijk soepel. Ik probeer in de auto te zoeken waar we het beste kunnen parkeren. Gelukkig heb ik het al snel gevonden want van al die slingerwegen word ik al snel 🤢

Onderweg

We parkeren gratis in 1 van de buitenwijken en kopen bij de metro een dagkaart voor het openbaar vervoer. Als we uitstappen in het centrum is het even zoeken waar de winkelstraat zich bevindt. We lopen naar het water en komen als eerste bij het opera/theater gebouw. We klimmen op het dak om wat mooie foto's van de stad te maken.

Oslo opera en theaterOslo

Oslo

We lopen verder de binnenstad in en neuzen wat rond in verschillende winkels.

Oslo

Dan is het tijd om een restaurant op te zoeken voor het avondeten. We gaan zitten bij café cathedral. Na de drankjes eten wij een lekker vol bord vissoep en eline een pizza.

Oslo café cathedral

Het is net avond als we besluiten de metro terug te nemen naar onze auto. Het is nu nog 45 minuten rijden naar ons volgende appartement. Onderweg rijden we langs Utøya. We stoppen bij het monument om stil te staan bij de slachtoffers van dit vreselijke drama. Het eiland wordt sinds 2015 weer gewoon gebruikt door o.a. jongeren. Bij de aanlegsteiger hebben ze 77 pilaren geplaatst met de namen van de slachtoffers. 8 uit Oslo en 69 van Utøya.

UtøyaUtøyaUtøyaUtøyaUtøya

UtøyaUtøyaUtøya

Om 20 uur komen we aan in Steinsåsen. Wow, we zijn in een dure wijk beland. Het  appartment bevindt zich in de kelder. En Eline ziet meteen de robotstofzuiger. Dit is weer eens wat anders dan een houten hutje 🥰

Appartement in SteinsåsenAppartement in SteinsåsenAppartement in SteinsåsenAppartement in SteinsåsenAppartement in SteinsåsenAppartement in Steinsåsen

1. Mike&Jeanne:
    2 augustus 2022
    Heel indrukwekkend dat monument voor die vermoorde jongeren 😢
  2. Elma:
    2 augustus 2022
    Wat een leuke foto's en wat is het daar mooi!
    Monument is inderdaad heel indrukwekkend.
    Nog heel veel plezier samen!