Glassblåser

2 augustus 2022 - Jevnaker, Noorwegen

Vandaag zijn we naar naar Hadeland glassverk geweest. Een park waar een glasfabriek zit met daarom heen verschillende shops, een kleine kinderboerderij en verschillende restaurants. We beginnen in de fabriek omdat we graag ons eigen glas willen blazen. Patrick kiest voor een geel bierglas, Eline voor een geel honingpotje en ik een groen drinkglas. Ik weet niet welke het mooist is, die van mij is het in ieder geval niet ☹️

GlasfabriekGlasfabriekGlasfabriekGlasblazen ElineGlasblazen ElineGlasblazen TessaEindresultaat glasblazen

Daarna lopen we rustig rond en gaan we een broodje eten. We moeten namelijk 1,5 uur wachten tot ons glas afgekoeld is.

Hadeland glassverkHadeland glassverkHadeland glassverk

Op de terugweg doen we nog boodschappen. We besluiten voor vis te gaan. Dat is hier goedkoop en heel lekker. Dat blijkt wel uit de bon. Voor 4 zalmmoten van 125 gram betalen we omgerekend 5,30 euro.

Het regent inmiddels sinds vanmiddag. De afgelopen dagen waren vrij warm met temperaturen van 23 graden. Vandaag is het 16 graden, maar het voelt als 12 🥶. Gelukkig kan de verwarming in het appartement op standje heet. Toch besluiten we na het avondeten om de berg op te rijden naar het koninginnen uitzicht "dronningens utsikt". Vanwege de regen en de mist valt het uitzicht iets tegen, maar het is zeker de moeite waard.

Koninginnen uitzichtKoninginnen uitzicht

1. Lonneke:
    2 augustus 2022
    Ze zien er allemaal hartstikke goed uit .... doe ik je niet na 😋.
  2. Mike&Jeanne:
    2 augustus 2022
    Leuk jongens en goed gelukt dat glas werk, enjoy 👍😘
  3. Inge:
    3 augustus 2022
    Wow wat zijn jullie glazen goed gelukt zeg!
    En wat een prachtig landschap.
    Ik geniet van jullie verhalen.
    Groetjes inge