Aankomst in Noorwegen

29 juli 2022 - Evje, Noorwegen

Om 6 uur ging de wekker. Snel aankleden, broodjes smeren en opruimen. We zaten om 8 uur in de auto op weg naar Noorwegen.

Onderweg

Na een dikke 2 uur kwamen we aan in Hirtshals en zagen daar onze boot aankomen. De superspeed 1 van color line. Het was tijd om Denemarken uit te zwaaien.

Color lineColor lineColor lineColor lineAankomst Kristiansand

Het is even wennen,want de boot lijkt op die van p&o ferries. Deze bootreis van calais naar Dover kan ik dromen en duurt maar 90 minuten. Nu moeten we 3.5 uur. De zee is enorm kalm, bijna sprookjesachtig. Maar dan is het eindelijk zover...we zijn in Noorwegen. Onze eerste nacht is in een hytte (houten huisje) op camping oddestemmen in evje (een echt aanrader).

Camping oddestemmen 4Camping oddestemmenCamping oddestemmen 2Camping oddestemmen

De aardige Nederlandse eigenaar heet ons welkom en we vragen meteen om een route voor een goede wandeling. Aan de overkant start een route door het bos en langs een mijn waar je mineraalstenen kan vinden. We hebben een paar mooie exemplaren gevonden.