Naar Sauda(sjøen) via Bergen

6 augustus 2022 - Saudasjøen, Noorwegen

Vandaag is het weer tijd om verder te rijden. We gaan alweer richting het zuiden. Maar eerst brengen we een bezoek aan Bergen. We lopen via de garage door het park richting de vismarkt. In het park bij de fontein zien we een Aziatische markt.

Bergen Aziatische marktBergen Aziatische marktBergen

Hmmm wat ruikt het lekker 😋. Maar Eline wil echt niet eten van een eettentje. We lopen verder langs de winkelstraat en nemen plaats bij de Noorse starbucks: "espresso house". De koffie, foccacia kip en pecan muffin zijn heerlijk. We lopen door naar vismarkt en zien een massa aan toeristen. Je kunt over de kopen lopen.

Bergen vismarkt

We maken snel een paar foto's en brengen een bezoek aan de souvenirshop. Daarna maken we ons snel uit de voeten terug naar de auto.

Bergen havenBergenBergenBergenBergen richting havenBergenBergen

We besluiten de snelste route te rijden en tot mijn geluk is dit de E39 die langs de kust loopt. Ik wil dit stukje van Noorwegen ook graag zien.

De route Bergen-Saudasjøen

Bij Halhjem rijden we de ferry weer op. De tocht duurt 45 minuten en zet ons bij Sandvikvåg weer aan wal. Vanaf daar is het dan nog een dikke 2 uur rijden.

Aangekomen bij de ferrryFerry tussen Halhjem en Sandvikvåg

Op de ferry

Onderweg langs de kustOnderweg langs de kust

Onderweg langs de kust

Brug na heianeBrug na Heiane

Om 19 uur komen we aan op Sauda fjord camping. Hier slapen we in een 4-persoons cabin. Ook deze cabin is best ruim, maar wel basic (op de vaatwasser na 😇). Vanavond heb ik de slaapkamer voor mezelf. Patrick gaat in de andere slaapkamer onderin het stapelbed met Eline erboven 😅

Sauda fjord campingSauda fjord campingSauda fjord campingSauda fjord campingSauda fjord campingSauda fjord campingSauda fjord camping

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lonneke:
    6 augustus 2022
    ❤️
  2. Inge:
    7 augustus 2022
    Wat een prachtig land. Denk dat ik dit ook maar op mijn bucket list zet.😁
  3. Mike&Jeanne:
    8 augustus 2022
    Wat een mooi avontuur en een prachtig land, geniet ervan